I Gjensidige engasjerer vi oss i livet til kundene våre. Vi tenker nytt, offensivt og langsiktig, for at folk skal være best mulig forberedt på fremtiden. Kundene våre foretrekker å bruke digitale kanaler når de skal kjøpe eller endre forsikringer - eller orientere seg om produkter og tjenester. Derfor jobber vi hardt med videreutvikling og kontinuerlig forbedring av digitale løsninger, og med samspillet mellom de betjente og selvbetjente kanalene.
Til en fast stilling ved hovedkontoret vårt i Oslo (eller på hjemmekontor i Oslo-området), leter vi etter en erfaren designer som kan ta en ledende rolle i videreutviklingen av Gjensidiges designsystem.
Om deg
Du er sannsynligvis en erfaren designer eller designleder, med svært god forståelse for visuell design, interaksjonsdesign og merkevare. I tillegg har du nok jobbet mye med ett eller flere designsystemer. Om du selv ikke har hatt ansvar for et, så har du garantert jobbet med og bidratt til det. Kanskje i en intern digital-, produkt- eller markedsavdeling, eller som konsulent. Du er nok opptatt av helhet, identitet og måloppnåelse i alt du jobber med, og samarbeider godt med både designere, utviklere, analytikere og prosjektledere.
Du evner å se og legge til rette for helhet, både i tjenestene organisasjonen leverer - og i organisasjonen som leverer dem. Du ser menneskene rundt deg, og er flink til å få dem med deg. Vi tror også at du har jobbet en del med kreativ ledelse og prosessledelse. Kanskje har du også erfart at de metodene som funker best når man utvikler tjenester for kunder, også kan fungere godt når man lager tjenester for kollegene sine?
Du bør også kjenne deg igjen i flere av disse punktene:
Om jobben
Du vil jobbe som designer i et fast tverrfaglig team med ansvar for designsystemet vårt. Her vil du få hovedansvar for design på teamet, og med det ha en sentral rolle i det videre arbeidet med å bruke kraften i et designsystem til å ytterligere styrke kvaliteten på de digitale tjenestene våre. Designsystem-teamet er på mange måter de andre produktteamenes eget produktteam, og jobber tett med kolleger og partnere på tvers av konsernet. Vi har brukere og bidragsytere i mange land, og skriver derfor all dokumentasjonen vår på engelsk. Norsk er offisielt arbeidsspråk, men mange møter, e-poster og Slack-kanaler foregår likevel på engelsk.
Stillingen inngår i Gjensidiges konsernområde Teknologi og infrastruktur , og plasseres i avdelingen Design og brukeropplevelse . Her vil du jobbe tett sammen med andre digitalrådgivere, designere, interaksjonsdesignere, frontend-utviklere, backend-utviklere, webanalytikere, forretningsutviklere, testledere, prosjektledere og produkteiere. For å nevne noen.
Arbeidsoppgavene dine vil inkludere
Hva kan vi tilby?
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke hos oss.
Tenk nytt på karrieren din, og ta sats! - så sørger vi for at det skjer i trygge rammer.