- Mulighet for å jobbe hjemmefra etter avtale.
Kommunikasjonsansvarlig til nyopprettet stilling
Vi er på utkikk etter deg som brenner for formidling og er god til å se muligheter.
I løpet av de siste årene har Bipolarforeningen gjennomgått en stor utvikling – vi har hatt en betydelig økning i omfanget av aktiviteter, antallet frivillige og medlemmer. Når det gjelder kommunikasjon har vi blitt bedre på mye, men har fortsatt en vei å gå. Vi ser nå behovet for en dyktig kommunikasjonsansvarlig som kan profesjonalisere kommunikasjonsarbeidet eksternt og internt, og synliggjøre organisasjonen på nett, sosiale medier, nyhetsbrev og i media.
Har du selv erfaring med bipolar lidelse kan det være et pluss, men det er ikke et krav. Administrasjonen består i dag av en miks. Det er derimot en forutsetning at du er samfunnsengasjert, glad i å jobbe med mennesker og opptatt av psykisk helse.
Ansvarsområder og sentrale oppgaver:
- Utvikle/implementere en helhetlig kommunikasjonsplan/-strategi
- Drifte og produsere innhold til foreningens kanaler på sosiale medier (Facebook, Instagram og YouTube)
- Drifte og utvikle innhold til foreningens nettside (nyhetssaker, intervjuer med medlemmer, forskere og lignende).
- Utvikle og sende månedlige nyhetsbrev
- Utvikle og gjennomføre informasjons- og kommunikasjonskampanjer
- Bistå i planlegging og praktisk gjennomføring av temakvelder, samling, årsmøte og eventuelt andre arrangementer
- Informasjonsmateriell: vedlikeholde og utvikle brosjyrer, årsberetning, flyere, roll up, bannere til nettsiden og lignende.
- Jobbe med PR: avisoppslag, pressemeldinger, annen medieoppmerksomhet
- Bistå i forefallende kontorarbeid ved behov
Vi søker deg som har:
- Høyere utdanning innen områdene kommunikasjon/journalistikk/markedsføring eller erfaring fra kommunikasjonsarbeid
- Minimum 2 års relevant arbeidserfaring.
- Teft for godt innhold overfor våre medlemmer og følgere - og forstår hvilket innhold som fungerer på ulike plattformer - enten det er digitalt, visuelt eller trykte medie
- Grunnleggende forståelse og erfaring med bruk av sosiale medier for organisasjoner/bedrifter (Facebook, Instagram)
- Personlig initiativ er en viktig egenskap. Du vil nok oppleve at få uker er helt like, og vi ser etter deg som både er selvdreven og fleksibel.
- Bred kunnskap innen kommunikasjon og evnen til å tilegne deg ny kunnskap ettersom organisasjonen vokser.
- Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Positiv og pålitelig
- Personlig egnethet vil veie tungt
Det er ikke et krav, med et pluss hvis du har kompetanse/erfaring innen:
- Søkemotoroptimalisering (SMO)
- Påvirkning gjennom medier/presse
- Frivillige organisasjoner
- Politisk påvirkning
Vi tilbyr:
- 100% stilling med snarlig oppstart
- Fleksibel arbeidstidsordning og lønn etter avtale. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes.
- Godt arbeidsmiljø og eget kontor i fine lokaler i Oslo sentrum. Vi leier kontor av Personskadeforbundet LTN som er supre lunsjpartnere!
- Meningsfulle arbeidsoppgaver i en organisasjon som er viktig for mange
- Muligheten til å jobbe hjemmefra etter avtale.
Siden det er en nyopprettet stilling vil du også få muligheten til å være med å forme denne. For rett person er dette en mulighet til å være med på å utvikle, og løfte Bipolarforeningens kommunikasjonsarbeid til et nytt nivå.
Dette er et ett-årig engasjement, med mulighet for forlengelse.
Tiltredelse: Snarest.